Siempre contigo

Diumenge 12 de setembre es va projectar al cinema Alhambra de la Garriga la pel·lícula “Siempre contigo” de Nirg Bergmanm. En acabar, hi hagué un col·loqui sobre el film.

Abans de començar la pel·lícula, Josep M. Miró, gerent del cinema Alhambra i Marta Roca, presidenta de la Fundació Congost Autisme, agraïren l’assistència al públic que va omplir l’aforament de la sala i posaren en valor la mútua col·laboració durant aquests últims anys.
Marta Roca incidí en la integració d’autisme la garriga en el territori i molt especialment en la població de la Garriga i que l’èxit del projecte rau en l’estreta col·laboració de familiars i professionals.

Siempre contigo” és la nova pel·lícula del director que va rebre el Segell  Cannes Official Selection l’any passat. A la 47a edició de Seminci de Valladolid, en Shai Avivi, l’actor que interpreta el pare a la pel·lícula, va rebre el Premi a Millor Actor.

Nirg Bergmanm, en aquest film, ens acosta una tendra història familiar i una visió del seu país allunyada d’imatges preconcebudes. Es tracta de la història d’un pare (Aharon) que ha dedicat tota la seva vida a tenir cura del seu fill (Uri) que pateix autisme. Viuen junts en una rutina amable, lluny del món real. Però l’Uri és una persona amb autisme i ja és prou gran per residir en una llar especialitzada. De camí a la seva nova llar, Aharon decideix escapar-se amb el seu fill, sabent que l’Uri no està preparat per a la separació. Però, potser és el pare qui no hi està preparat.

Un cop acabada la projecció es dugué a terme un debat sobre la mateixa. El debat fou moderat per Rebeca Sánchez, directora de la Fundació Congost Autisme. Hi participaren Núria Ras, mare d’una noia amb autisme, el Dr. Francesc Cuxart, psicòleg consultor d’autisme la garriga i Elena Martínez, directora general de la xarxa de serveis d’autisme la garriga.