Gràcies a la concessió d’un ajut de l’Obra descentralitzada de la Fundació La Caixa, enguany, la Fundació Congost Autisme, ha pogut dur a terme el projecte “Puc sentir, puc connectar” que consisteix en un Programa d’integració sensorial per a persones amb trastorn de l’espectre autista i discapacitat intel·lectual associada, mitjançant la utilització de disciplines artístiques, com ara la música, la pintura o la dansa, i la teràpia assistida per animals (equins i gossos).

El programa compta amb professionals experts en artteràpia, la integració sensorial, la teràpia assistida per animals, i en la cura de persones amb autisme sever i discapacitat intel·lectual associada i s’estructura en 3 tipus d’activitats, amb una durada i una recurrència diferent en funció de cadascuna:

El projecte “Puc sentir, puc connectar”  és un element clau del “model de vida” activa que defensem, ja que la participació en les activitats del programa millora la qualitat de vida de les persones amb autisme greument afectades així com la dels seus familiars, i també suposa un estímul pels professionals que en tenen cura. En altres paraules, permet acomplir més i millor les finalitats fundacionals.