Sota el lema “#EPISxTEA: perquè no entenen de distàncies de seguretat”, la Fundació Congost Autisme va impulsar una campanya de captació de fons per fer front a despeses excepcionals per a l’adquisició de mascaretes, bates i solucions hidroalcohòliques, elements imprescindibles per protegir els usuaris de la xarxa de serveis d’autisme la garriga i els professionals que els atenen, de la COVID19.

És difícil no poder abraçar les persones que estimes quan les tens a la vora. Però és el hem hagut de fer, per responsabilitat, per solidaritat, per la salut de tots, per lluitar contra la COVID19. La Júlia, en Sergio i els seus companys d’autisme la garriga no entenen de distàncies de seguretat. Estan greument afectats per l’autisme. Els equipaments de protecció individual són l’element imprescindible per a ells i per als professionals que els atenen.

El repte era aconseguir 12.626€, dels quals s’han aconseguit 4.130€ a través de la plataforma Migranodearena.org,  5.000€ gràcies a la Fundación Banco Santander, i 2.150€ per donatius de particulars que han arribat directament a través dels nostres canals habituals. L’import restant es cobrirà amb fons propis.

Des de la Fundació, volem donar les GRÀCIES a totes aquelles persones que heu col·laborat fent donatius i fent difusió de la iniciativa, així com a totes les persones i entitats que han donat material, com l’associació Puente China, les empreses Lucta, COEMMO i Logolate, la confederación Autismo España, l’ajuntament de la Garriga, el Consell per la República, la farmàcia Suñol, el CAP de la Garriga, el Col.legi de Metges de Barcelona, Sanitaris per la República, el grup de Cosidores solidàries de la Garriga i de Lliçà de Munt, OpenArms, la pastisseria Sant Jordi de l’Ametlla del Vallès, T-Bikes, familiars dels residents a Llar Cau Blanc i llar Cottet, i molts més. Les vostres aportacions van directament a protegir la vida de persones amb autisme i la dels professionals que les atenen.