El proper 28 de febrer s’estrena als cinemes “Especiales” (Hors normes), la nova pel·lícula dels directors de la famosa “Intocable” (Olivier Nakache y Éric Toledano). Basada en fets reals, mostra la realitat d’una part del col·lectiu TEA sovint poc visible: persones amb autisme amb grans necessitats de suport.

La productora a contracorriente films cedeix gratuïtament la pel·lícula per fer una pre-estrena a benefici d’entitats que treballen amb el col·lectiu TEA. És per aquest motiu que des de la  Fundació Congost Autisme us convidem a venir el proper el 24 de febrer a les 6 de la tarda, a la pre-estrena de “Especiales” al cinema Alhambra de la Garriga. La recaptació serà destinada íntegrament al projecte autisme la Garriga.

“Especiales” està protagonitzada per Vincent Cassel i Reda Kateb, i ha rebut el Premi del Públic en el darrer Festival de Cine de San Sebastián, amb la puntuació més alta de la història d’aquest guardó (9,19 sobre 10).

La pel·lícula mostra el treball d’una organització que es dedica a formar nois i noies en risc d’exclusió social per tal que puguin treballar tenint cura de persones amb autisme altament dependents. Convida a reflexionar sobre qüestions que preocupen a pares i mares, com ara qui es responsabilitzarà del meu fill quan jo no hi sigui. Però també emfatitza la manca de coneixement sobre el TEA que existeix actualment en la societat.

La pel·lícula tracta amb molt d’encert determinades característiques de les persones amb TEA, però sobretot creiem interessant l’abordatge que fa sobre el paper important que juguen les famílies i els professionals en la vida de les persones amb TEA.

Podeu veure el tràiler de la pel·lícula aquí.

Les entrades es poden adquirir al mateix Cinema Alhambra (carrer Calàbria 13 de la Garriga) o bé a les oficines d’autisme la garriga (fins el dijous 20 de febrer). També podeu col·laborar fent un donatiu FILA ZERO aquí, indicant al concepte de la donació ESPECIALES.