Sota el lema “A l’aigua: autisme i mobilitat reduïda”, i sumant-nos al moviment global Giving Tuesday, en el que es promou el dia 3 de desembre com el dia mundial dedicat a donar i col·laborar amb causes socials, la Fundació Congost Autisme va impulsar una campanya de captació de fons per adquirir una cadira/grua adaptada per tal que persones greument afectades per autisme i amb mobilitat reduïda, usuaris de la xarxa de serveis d’autisme la garriga, puguin accedir a la piscina per realitzar les activitats terapèutiques com la resta de companys.

El repte era aconseguir 6.295€ a través de la plataforma de crowdfunding Migranodearena.org, plataforma de crowdfunding oficial de la iniciativa, dels quals s’han aconseguit 4.285€. L’import restant es cobrirà amb la recaptació de la Cursa Solidària Sant Silvestre de la Garriga, organitzada pel Club Atlètic Les Tortugues de la Garriga, i per donatius que ens han arribat directament a través dels nostres canals habituals.

Des de la Fundació, volem donar les gràcies a totes aquelles persones que he col.laborat fent donatius i fent difusió de la iniciativa, així com al Club Atlètic Les Tortugues, per organitzar una cursa solidària i pensar en la nostra entitat.

Esperem que en breu poguem anunciar-vos que la cadira/grua ja està instal.lada i a ple rendiment.

Subministrar les ajudes tècniques necessàries per tal de poder mantenir una vida activa i procedir a les adaptacions de les instal·lacions i equipaments que disposem per tal d’assegurar una atenció assistencial i terapèutica de qualitat, té com objectiu millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA, la de les seves famílies i la dels professionals que en tenen cura.

Les activitats aquàtiques són una eina terapèutica per les persones amb autisme, ja que :

• Milloren els seu benestar físic i emocional
  • Augmenten l’estimulació cognitiva i motriu
  • Redueixen els problemes de conducta
  • Milloren la relació interpersonal amb els professionals que els atenen
  • Milloren l’autonomia personal mitjançant el treball d’hàbits previs i posteriors a l’activitat aquàtica