La setmana passada, el Dr. Francesc Cuxart, psicòleg consultor de la Fundació Congost Autisme, va realitzar una estada a Polònia en el marc del programa d’assessorament i intercanvi d’experiències en autisme que promou la Fundació. L’organització “Mur de Cristall”, una entitat de pares afectats de TEA, va rebre el doctor per tal de dur a terme un assessorament relatiu a plans estratègics i objectius de futur. Durant l’estada a Polònia, el Dr. Cuxart també va realitzar altres d’activitats relacionades amb l’autisme:

• Visita als serveis de la Fundació Synapsis, entitat membre d’Autisme Europa fundada per pares afectats de TEA, i la més antiga de Polònia. En la visita a un centre de dia que atén 28 adults amb TEA, es va reunir amb professionals del servei. Així mateix, va visitar la seu de la Fundació a Varsòvia, on hi ha els serveis de diagnòstic i de tractament i on va tenir l’oportunitat de reunir-se amb el sr. Michal Wroniszewski, president de l’entitat.
  • Estada a la cafeteria Life is Fine, a Varsòvia, fundada per familiars de persones afectades per TEA i on hi treballen precisament adults afectats per aquest trastorn. Durant la visita va mantenir una reunió amb les mares responsables i va poder assessorar-les sobre diversos aspectes de la intervenció d’adults amb TEA.
  • Entrevista amb la psicoterapeuta i sexòloga especialitzada en discapacitat intel·lectual i autisme Izabela Fornalik, amb l’objectiu d’explorar possibles col·laboracions futures, així com la redacció conjunta d’un article sobre autisme la garriga, projecte en el que la Fundació Congost Autisme és especialment activa des dels seus inicis.
  • Exposició del projecte autisme la garriga als participants (pares i professionals) d’un taller de sexologia per persones amb TEA (dirigit per Izabela Fornalik) a la població de Piekary i organitzat per l’associació Mur de Cristall. Durant aquest taller, també es va distribuir entre els assistents l’article que el Dr. Francesc Cuxart va elaborar sobre Adults amb TEA i discapacitat intel·lectual associada, arrel de la seva participació en el Congrés Internacional Focus on Autism celebrat a Cracòvia al setembre de 2018.
  • Visita a la seu de l’associació Mur de Cristall i reunió d’assessorament amb la presència de la presidenta i vicepresidenta de l’entitat.